čtvrtek 2. srpna 2012

Já to zvládnu! Deník úspěchů a afirmace

Píšete si deník? Mám na mysli deník svých úspěchů spíše jako pomůcku pro podporu pro našeho sebevědomí. Zkuste si ho pravidelně nebo alespoň po nějaké období psát ať už týdně nebo denně pár vět, o tom, co se mi povedlo, co jsem se naučila a co mě inspirovalo či udělalo radost. Zkrátka psát si své malé úspěchy. 

Je to taková "Vaše" podpora a znovu získání energie pro nepříjemné

momenty, které přijdou později. Je to bude naše vlastní podpora a uvědomění si toho, co jste už v životě dokázali a tak znovu nalézt energii a vnitřní rovnováhu pro nadcházející "komplikace". Nejste tolik závislými na podpoře jiných. Samozřejmě - podpora od jiných nás těší.

Na co všechno můžete využít deník? 

Psát si texty, kreslit obrázky (styl mapa mysli/mind maps), doplňovat nějaké fotografie či obrázky z časopisů, nalepit si nějaký diplom či pochvalu od někoho, vytvářet znaky a symboly atd. Pište si třeba oblíbené citáty, které Vás motivují a dodávají Vám energii. Inspirujte se afirmacemi - pozitivní utvrzovací výroky, pomáhající se soustředit na svou sílu a schopnost tvořit si a mít to, co si Vy sami přejete. Kupte si deník  i graficky pro Vás lákavý.
Chci změnu - blog osobního rozvoje
Vřele doporučuji publikaci od autorky Louise L.Hay a vybírám pár ukázek - afirmace z publikace "Já to dokážu",vydalo nakladatelství PRAGMA. Zkuste si podobné sami vytvořit nebo použijte níže uvedené pro různé oblasti života - partnerské vztahy, blahobyt, odpuštění,  život bez stresu, sebeúcta, zdraví, tvořivost atd.

Život bez stresu
  • Důvěřuji si, že zvládnu všechny problémy, které během dne vyvstanou. 
  • Jsem schopný člověk a dokážu se vypořádat se vším, co mi přijde do cesty. 
  • Vytvářím si pro sebe život bez stresu.
  • Stres není nic jiného než strach. Zbavuji se všech svých obav.
  • Jsem ochoten se učit. Čím více se učím, tím více rostu. 
  • Mám sílu k tomu, abych zachoval klid tváří v tvář změnám.
Pro sebeúctu
  • Nezáleží na tom, co druzí říkají nebo dělají. Na čem záleží, je, jak budu reagovat a co si o sobě budu myslet já.
  • Jsem šťastný člověk a užívám si života do nejvyšší možné míry.
  • Stojím na vlastních nohách. přijímám a využívám svou sílu.
  • Mám velkou sebeúctu, protože sám/a sebe respektuji.
  • Můj život je každým dnem nádhernější. Těším se na to, co sebou každá následující hodina přinese.
Vyjádření tvořivosti

  • Každý den udělám něco nového nebo aspoň odlišného.
  • Každý den se učím, jak být tvořivější.
  • Uvažuji jasně a vyjadřuji se se snadno.
  • Objevuji vlohy, o nichž jsem neměl/a tušení, že je mám.
  • Můj potenciál nemá omezení.
  • Své tvořivé nadání směřuji na hudbu, výtvarné umění, tanec, psaní - na cokoliv, co mi přináší potěšení.
Pro pracovní úspěchy
  • Omezení jsou pouze možnosti k růstu. Užívám si je jako odrazový můstek k úspěchu.
  • Hledá si mě dokonalé zaměstnání. Nyní se scházíme.
  • Radost, kterou prožívám, mi umožňuje využívat své nadání a schopnosti. Jsem za toto zaměstnání vděčný /á.
  • Když se ráno vzbudím, naplánuji si hezký den. Moje očekávání ke mně přitahuje pozitivní zážitky.
  • Daří se mi povzbuzovat druhé a dávat jim pozitivní odezvu.
  • Spolupráce je součást smyslu života. Miluji lidi, s nimiž spolupracuji.
Závěrem:
Zkoušíte to? Je těžké si to zapisovat? Pomáhá Vám psaní si utřídit své myšlenky? Uvítám Vaše náměty a postřehy. Pomohlo by Vám na svém osobním rozvoji s někým pracovat? 


Moje doporučení:

Klidně si ho pište v nějakém jazyce, ve kterém se chcete zdokonalit. Bude to mít několik dalších přínosů pro Vás. Chcete se na něco zeptat? Klidně mi napište.  Navštivte kurz "Asertivní komunikace", kurzy osobního rozvoje nebo workshopy pomáhající rozvinout kreativitu např. sketchnoting - vizuální poznámky, doodle art či jednoduché čmárání pro radost:). 

Mějte se hezky...
Zdenka

Ebook: Kaizen- chci změnu

 
Pokud se vám článek líbil, sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním – děkuji.

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...