pátek 6. září 2013

Dojdete do svého cíle nebo zůstáváte na půl cesty?

Cesta k prospěšné změně - blog osobního rozvoje
Říkáte si, tak vyrazím dnes na nějaký kopeček. Až tam vylezu, budu mít radost, že jsem něco zvládnul, uvidím krásný výhled a něco pro sebe udělám.

To je plán. Ale najednou jdu a mám pocit, že je to těžší, ten kopec se mi zdá až moc vysoký, docházejí mi síly, a tak se na to vykašlu. Mám už sice polovinu za sebou, ale mám už toho plné zuby. Otočím se a jdu nazpátek.

Uplyne nějaká doba a říkám si, přece jsi vzdal/a tamten kopec, tak co zkusit nějaký jiný v okolí. Tak fajn. Připravím si věci a opět vyrazím. Pomalu stoupám, potím se a najednou dojdu do poloviční výšky a zdá se mi, už ani nemám chuť dále pokračovat, a tak chvilku přemlouvám sám/sama sebe a nakonec se opět vrátím. Tak to zase za nějakou dobu pokračuje.

Tento postup mi připomíná klienta Aleše, kterého jsem potkala asi před rokem, a uvědomila si, že při první setkáním mi dobře popsal svoje potíže, to co by rád řešil. Dokonce znal i přesné důvody, proč se mu daná záležitost děje. Ale neustále začínal. Zkoušel a vyhledával nové a nové techniky, postup se opakoval. Vždy začal nějakou terapii či koučink a pak přešel na jinou.

Popisoval mi to jako „je to super, zajímavé, funguje to, ale je to krátkodobé“. Přešel na další. Vlastně i já sama jsem byla nějakou mezistanicí na jeho cestě ke zkoušení různých technik, které ho na jedné straně velmi finančně vyčerpávaly a na druhé straně žádnou techniku či terapii nedokončil.

Závěrem: Je to podobné jako s tím kopečkem - kdyby se zaměřil na jeden a ten pomalu vystoupal, tak by dosáhl úspěchu. Takto ovšem investoval množství času, energie a peněz, a když u něj mělo dojít k samotné změně (protože příčinu už znal díky návštěvám různých odborníku), tak to vlastně nezvládl.

Moje doporučení: Vyberte si jednu techniku či terapii, pokud chcete odstranit vnitřní strach či nějakou záležitost z dětství. Udělejte to pořádně a dotáhněte to do konce. Možná by si teď Aleš užíval úspěchu, kterým by se profesně už dál posunul, on však místo toho stále ještě hledá tu vhodnou terapii.  Ještě citát Jack Dixon: Soustředíte-li se na výsledky, nikdy se nezměníte. Zaměříte-li se na změnu, výsledků dosáhnete."

Přeji krásný den,

Zdenka

Pokud se vám článek líbil, sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním nebo se přidejte k odběru článků – děkuji

Žádné komentáře:

Okomentovat

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...