pátek 16. ledna 2015

Objevte v sobě živly!

Chci změnu - blog osobního rozvoje
Taky se Vám občas stává, že jen tak mimoděk na cosi myslíte a o pár dnů později k vám přijde informace, článek či kniha týkající se toho, nad čím jste dumali?

Přemýšlela jsem, proč se mají ořechy před konzumací namáčet, a chtěla jsem najít nějaký odbornější článek. Za dva dny otevřu internet a hle...článek na toto téma.

Nebo jsem vedla kurz a probírali jsme, jaké druhy typologie člověka používají trenéři pro vlastní výuku. Jedna z účastnic se zmínila o živlech voda, země, oheň a vzduch, které využívá v trénincích

Nastal vánoční den a já jsem se s nadšením pustila do rozbalovaní dárků. Najednou ejhle kniha s titulem" Čtyři elementy v profesním životě" od Fritze Hendricha. Pomyslela jsem si: „Tak to se teda povedlo!“

Přiznám se, knihu jsem začala hned číst, i když ne od začátku, ale nalistovala jsem pasáž o živlu, který mi je blízký, o vodě. Navíc jsem trávila vánoce u moře - Severního, tak si tento živel o můj nedočkavý zájem přímo říkal. Moc se mi líbil úvod o vodě a jejích vlastnostech:

„Ze všech elementů by si měl mudrc vzít za učitele vodu. Voda ustupuje, ale dobývá všechno. Voda zhasí oheň. Pokud jí hrozí porážka, uniká jako pára a znovu vzniká. Voda splachuje zeminu. Pokud má před sebou skálu, hledá si cestu, jak ji obejít. Voda zvlhčuje vzduch, aby se uklidnil vítr. Voda ustupuje před překážkami, ale její pokora klame, neboť žádná moc nemůže zabránit tomu, aby utíkala podle svého předurčení k moři. Voda dobývá ustupováním. Nikdy nenapadá, ale vždy vyhraje poslední bitvu. Čínská moudrost“.Tolik citát z knihy.


Chci změnu - blog osobního rozvoje
Moře miluji jednak pro jeho proměnlivost před změnou počasí, těsně po změně a v klidu. Pro „nekonečnost“ a nesmírný rozsah a velikost, což ve mne vzbuzuje respekt před jeho silou.

Zároveň obdivuji jeho nádherné barvy – různé odstíny modré a zelené. Líbí se mi u něj stát a jednoduše poslouchat zvuk vln, což mě uklidňuje a někdy i uspává.

Vnímat jak sluchem, tak i tělem sílu a chlad větru. Pozorovat racky. Je to síla, kterou obdivuji a zároveň je hravá, uklidňující a poskytující mnoho zábavy, překvapení, síly a energie.

Závěrem:
Pobyt u moře je skvělým prostředkem, jak si vytvořit kotvu, což v NLP znamená navodit si určitý emocionální stav např. vnitřní pohodu, klid či harmonii, který pak využívám ve stresovějších situacích či jsem-li unavená. Moře je pro mne kotvou klidu a vnitřní energie.

Moje doporučení:

Pokud by i vás zajímalo, jaké živly jsou ve vás v jakém poměru, tak si ji přečtěte. V podstatě každý z těchto živlů v sobě máme. Tato znalost nám pomůže lépe poznat naše přednosti a uvědomit si, co nás omezuje či co nám bráni v rozvoji. A s tím už se dá pracovat. Pohráváte si s myšlenkou kombinace práce a cestování? 

Užitečným pomocníkem na cesty vám bude i můj e-book  Jak žít naplno a pracovat naplno". Zajímá vás cestování a téma volnosti o něco více? Přidejte se k nám do FB skupiny.

Hledala jsem citát o moři a tento se mi velmi líbí: „Člověk je tu proto, aby si něco předsevzal a aby to vykonal. Pouhá existence je moře bez vody, kniha bez obsahu, život bez života“, Miroslav Tyrš


Přeji Vám krásný den,
 
 
Užitečný článek? Podělte se o něj se svými známými na Google +, Facebooku a jinde. Děkuji.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...