středa 18. října 2017

Jak zvládnout „depku”?

Nezvete ji dál, ani s ní nijak zvlášť nekamarádíte. Přijde, neptá se a jako na stříbrném podnose vám naservíruje pochmurné a negativní myšlenky. A vy, i když nemáte hlad, se jimi začnete „cpát”. 

Chci změnu - blog osobního rozvojeTakové jsou praktiky staré známé - depky. A co víc, kvůli špatné náladě, kterou vám způsobí, se možná chováte nepatřičně k vašim blízkým nebo si začnete stěžovat kamarádce... „však, co lze dělat jiného”, ptáte se možná. 

Tak například si pro začátek přečíst můj návod níže. 

1. FÁZE - buďte k sobě upřímní 
Není nad upřímnost. A proto, až vás „depka” přepadne, sami sebe se upřímně zeptejte: co nebo kdo vás konkrétně rozčiluje? Pojmenujte věc, která způsobuje splín. Naštval vás kolega v práci? Nesehnali jste v obchodě to, co jste potřebovali? Nestíháte? 

2. FÁZE - představte si, jak vaše potíže mizí 
Lepší než s sebou negativní myšlenky vláčet jako těžkou vězeňskou kouli, je posadit je na obláček a odfouknout do daleka. Jen ať si letí, vy je nepotřebujete. Přesně tohle jsem udělala. Představila jsem si nadýchaný obláček, na který jsem posadila všechny své starosti a potíže. Využít můžete vizualizaci. A pak jsem foukla. „Pá, pá depko”...
Chci změnu - blog osobního rozvoje
3. FÁZE - zkraťte si dobu splínu nějakou aktivitou 
To nejhorší, co můžete udělat, je přetrvávat ve společnosti splínu. Není to moc dobrá partie pro vás, to mi věřte. A proto běžte něco dělat. Já jsem vyrazila na procházku. Vyřídila jsem si vše potřebné. 

Nebo jsem se podívala na motivační videa např. TEDXu, komediální filmy. Tipů by bylo hodně, ale někdy příště.

Moje doporučení? 
Je lepší s „depkou” něco dělat, než čekat, až sama odejde. Moc se jí totiž nikdy nechce a dává si na čas.  Přijďte na některý z mých "kreslících" workshopů, kde si odpočinete, načerpáte energii, ale hlavně nakopnete kreativitu. Depku můžeme i díky tomu porazit. Společně je rozebereme na webmináři:) Koukněte i na má videa, jak se zklidnit:) Jděte na některý z workshopů.

A co funguje vám? Napište mi do komentáře. Těším se na vaše tipy. 

Vaše Zdenka 

Koučinkwww.kouc-koucink.cz
E-bookKaizen - chci změnu
Tréninky: www.edux.cz


Pokud se vám článek líbil, sdílejte jej a doporučte jej tak ostatním – děkuji. 

Žádné komentáře:

Okomentovat

Linkwithin.com

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...